netsetters

over ons en ons werk

Standaard oplosingen.

We ontwikkelen breed inzetbare multifunctionele online software-pakketten voor diverse doeleinden. Op dit moment hebben we bijvoorbeeld standaard oplossingen in de vorm van een Content management systeem, Quizsysteem, Portal-/extranet software, AVG verzamelplek en een template voor makelaarswebsites.

maatwerk software.

Waar reeds bestaande software pakketten (van netsetters of andere leveranciers) niet voldoende zijn, springen wij in om maatwerk software te bieden. Te denken valt aan automatisering van bepaalde bedrijfsprocessen zoals administratie, reserveringen, leerprocessen en/of online verkoop

+
Systemen gekoppeld
+
Uren bespaard
+
Pagina's en Producten
+
Verkopen gerealiseerd
even voostellen

Wie we zijn

Netsetters is een organisatie bestaande uit verschillende professionals uit de online branche; in alle vakgebieden en van verschillende niveaus. De basis van de organisatie bestaat uit Maurice Lourens (technisch consultant en senior developer) en Rinus Reuvekamp (applicatiemanager en -consultant).

Naast het vaste team met thuisbasis ons kantoor in Breda, is netsetters een poel vaste freelancers en kleine bedrijven met wie we graag samenwerken. Op deze manier kunnen we voor elk project het perfecte team samenstellen met gespecialiseerde en gemotiveerde collega’s. Dankzij deze werkwijze kunnen we als relatief kleine organisatie in de basis, toch grote projecten aangaan en wordt continuïteit gewaarborgd. Zonder hoge overheadkosten of fee’s die over de kop van freelancers wordt berekend.

als er maar koffie is

hoe we werken

Acht jaar geleden begonnen we als ex-collega’s (sinds 2006) in deze constructie samen te werken op elk gebied van online ontwikkeling en communicatie. Al snel kwamen we erachter dat onze grootste kracht ligt in de ontwikkeling van taylormade data- en contentmanagement systemen. In de afgelopen jaren heeft dit geleid tot een breed scala aan applicaties; van ledenadministraties tot kennisbanken en van reserveringssystemen tot online trainingapplicaties.

Het kantoor van Netsetters is gevestigd in een bedrijvenverzamelgebouw in het centrum van Breda. Hier zijn we veel aanwezig, maar veel werk wordt op flexibele locaties uitgevoerd. Met laptops, wifi-dongels en eventuele extra schermen onder de arm worden onze projecten gemanaged en producten ontwikkeld vanuit huis, starbucks of hotellobby.

Uiteraard streven we er altijd naar op op Nederlandse kantoortijden bereikbaar te zijn en is onze support afdeling altijd bereikbaar in geval van nood.

standaard oplossingen en maatwerk online software

wat we maken

Content management: Onder content verstaan we bijna alle soorten data die beheerd, bewerkt en/of verspreid kan worden. Denk aan grote aantallen artikelen, naslagwerken, nieuwsartikelen, mediabanken, locatiedata of producten.

Data management: Sommige data is niet echt onder de noemer “content” te plaatsen. Denk bijvoorbeeld aan persoonsgegevens, transactiedata, interne administratieve gegevens of voor jouw bedrijf cruciale informatie of naslagwerken. We denken uiteraard graag in standaard oplossingen, maar in veel gevallen zijn de wensen zeer specifiek en niet te vergelijken met bestaande software. Er zal functionaliteit moeten worden ontwikkeld om de data te beheren, verzenden, verwerken, etc.

Content en data visualisatie: Je wilt je content waarschijnlijk gebruiken en delen met bezoekers, collega’s, leden of deelnemers. Afhankelijk van de data kan dit allerlei vormen aannemen zoals interactieve kaarten, agendafuncties, bestelsystemen, interne zoekmachines, mediabanken, FAQ’s, registers, etc. Netsetters ontwikkeld websites, mobiele app’s of andere applicaties met deze mogelijkheden

Content en data verspreiding: Daarnaast is het mogelijk aan te sluiten op andere (bestaande)systemen via API’s of andere import- en exportfuncties. Voor veel van onze klanten legden we koppelingen met bijvoorbeeld paymentproviders, boekhoudpakketten, externe contentdatabases, socialmediakanalen etc.

Automatisering: Naast alle systemen die hierboven worden genoemd zijn er tal van andere functionaliteiten te bedenken voor het gebruiken en verwerken of juist verzamelen van data. Alles draait om het automatiseren van bepaalde processen en actie ondernemen op bepaalde handelingen.

Met dat in het achterhoofd kan alles ontwikkeld worden zoals online leeromgevingen, ledenbeheer, prijsberekeningen, facturatiesystemen , certificering en geautomatiseerde mail- of sms-diensten. Alles naar wens en behoefte van de organisatie.

samen stappen zetten

hoe we het maken

Wij zijn een groot voorstander van ontwikkelen in kleine fases van maximaal 2 a 3 weken. Aan het eind van elke fase zou een compleet gebruiksklaar product getest en opgeleverd moeten worden, klaar om live te gaan gebruiken. Op deze manier is er een voortdurende controle op de ontwikkeling, de kosten, de benodigde functionaliteiten en kan er eventueel bijgestuurd worden in geval van nieuwe inzichten of ideeën.

Een groot voordeel van bovenstaande werkwijze is dat mensen die met het product werken langzaamaan aan de veranderingen kunnen wennen, want automatiseren is niet altijd even makkelijk (of zelfs gewenst) voor iedereen. Ze kunnen daadwerkelijk met het product aan de slag en raken gewend aan de samenwerking met ons en de manier waarop ze zelf invloed hebben op het te ontwikkelen product.

Nadat er een fase is afgerond en een product in gebruik is genomen, wordt er overlegd wat de volgende stap is die gezet kan worden om uiteindelijk naar het einddoel toe te werken, als deze er al is, want in veel gevallen gaat het om een voortdurend proces.

met wie we werken

  • Clients
  • Clients
  • Clients
  • Clients
  • Clients
  • Clients
  • Clients
  • Clients
  • Clients
  • Clients
  • Clients
  • Clients



Heeft u interesse in onze producten? Of een nieuw goed idee voor maatwerk?

neem gerust contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek. E-mail ons op info@netsetters.nl of bel +31-76-7620620 contact